Οι εργοθεραπευτικες συναντήσεις  στοχεύουν στην ενδυνάμωση κάθε παιδιού το οποίο δεν συμβαδίζει με το ηλικιακό αναπτυξιακό του ορόσημο. Επιπρόσθετα βοηθά σημαντικά τα παιδιά που βιώνουν κινητικά, αισθητηριακά ή γνωστικά ελλείματα ή εμπίπτουν στο φάσμα μιας νευροαναπτυξιακής διαταραχής. Κύριος στόχος των εργοθεραπευτικών συναντήσεων είναι να βοηθήσει τα παιδιά να αποκτήσουν ανεξαρτησία σε όλους τους τομείς της ζωής τους, συμβάλλοντας παράλληλα στην ενδυνάμωση των  συναισθηματικών, κοινωνικών και σωματικών αναγκών ενός ατόμου.  Μέσα από το παιχνίδι ο/η εργοθεραπευτής/τρια βοηθάει το παιδί να αναπτύξει δεξιότητες όπως η λεπτή και αδρή κινητικότητα, οι γνωστικές και αντιληπτικές δεξιότητες προκειμένου να βοηθήσει το παιδί να είναι λειτουργικό και ανεξάρτητο σε καθημερινές δραστηριότητες της ζωής του.

ΠΟΤΕ ΕΝΑ ΠΑΙΔΙ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Θα ήταν καλό να ζητήσετε στήριξη αν το παιδί σας παρουσιάζει κάτι από τα παρακάτω, πάντα φυσικά σε σχέση με το αναπτυξιακό ορόσημο που αντιστοιχεί ηλικιακά στο παιδί.

  • Δυσκολεύεται σε ασκήσεις ισορροπίας και αδρής κίνησης
  • Δυσκολεύεται σε παιχνίδια με την μπάλα
  • Είναι γενικά «αδέξιο» και «άτσαλο» παιδί
  • Πέφτει εύκολα κάτω
  • Αποφεύγει τον εξοπλισμό της παιδικής χαράς π.χ. δεν του αρέσει να κάνει κούνια και να τον στριφογυρνάνε
  • Έχει δυσκολίες στη γραφή (χειρισμός μολυβιού, αργή ταχύτητα γραφής/αντιγραφής, δεν αφήνει διάστημα μεταξύ των γραμμάτων και λέξεων, το επίπεδο ζωγραφικής του σε σχέση με τους συμμαθητές του)
  • Έχει δυσκολίες στην οργάνωση του στο χώρο.
  • Δυσκολεύεται να συγκεντρωθεί
  • Αντιστρέφει γράμματα και αριθμούς
  • Είναι πολύ παθητικό, ήσυχο και αποτραβηγμένο
  • Δείχνει να ξεχνάει πράγματα που έχει μάθει/ έχει δυσκολίες στην μνήμη
  • Δυσκολεύεται να ακολουθήσει οδηγίες
  • Έχει επιθετική συμπεριφορά ή/και παρορμητικότητα
  • Δυσκολεύεται να ελέγξει το επίπεδο διέγερσής του